Zobacz wszytkie serwisy JOE.pl
blogiblog4u.pl blogiblogasek.pl katalog stronwjo.pl avataryavatary.ork.pl czcionkiczcionki.joe.pl aliasydai.pl, ork.pl, j6.pl tapety tapety.joe.pl obrazkiobrazki na NK
Online: ---
zdrowie i choroby nieruchomości na mapie
Ogrom wrażeń w Chorwacji

Dotychczas żeglowaliśmy po Mazurach. W tym roku postanowiliśmy wyczarterować jacht w Chorwacji i tam pożeglować. Jacht wyczarterowaliśmy już w grudniu i zaczęliśmy półroczne przygotowania do rejsu. Wykaz jedzenia a także zakupów, procedury w Chorwacji dla żeglarzy, obsługa urządzeń nawigacyjnych. Zakupiliśmy locję i mapy.

Podzieliliśmy obowiązki między nas. Szykowała nam się autentycznie odjazdowa wycieczka i planowaliśmy być do niej należycie przygotowani. Krzysiek był naszym kapitanem. Mieliśmy do niego najwięcej zaufania. Wcześniej prowadził rejsy po Bałtyku, chyba pływał również po Morzu północnym. Najtrudniejsza przed rejsem okazała się organizacja przejazdu. Rozważaliśmy samolot, autobus, ale finalnie wybór padł na samochody. Dawały one nam swobodę, możliwość wzięcia naprawdę sporej ilości bagaży a przede wszystkim klimatyzację, która tak przydała się w Chorwacji. Sam przejazd do portu zajął nam kilkanaście godzin, z czego ostatnie kilka spędziliśmy na autostradzie w Chorwacji, bo wszyscy żeglarze jadą wtedy w soboty do Chorwacji na swoje wypożyczone jachty. Jednak to nic.
Najważniejsza była przygoda, która na nas oczekiwała. Kiedy zajechaliśmy to mariny pierwsze Kroki uczyniliśmy w stronę jachtu, który miał się stać naszym drugim domem na najbliższe kilka dni. Jak na dom dla 10 osób to nieco było ciasno, ale w końcu nie dojechaliśmy tam mieszkać, tylko pływać. A do tego nasz jacht Sun Odyssey 45 nadawał się doskonale. Stał przy pomoście, zacumowany oraz gotowy do drogi. My naturalnie musieliśmy jeszcze go przejąć, zaokrętować się, rozpakować i trochę wyspać, jednakowoż wszyscy czuliśmy że wakacje się rozpoczęły. Jacht taki może szybko płynąć, więć była szansa na zwiedzenie wielu wysepek oraz zatok w Chorwacji. Krzysiek dodatkowo przedstawił nam pierwszy plan naszego rejsu. Zastrzegł, iż trasa może się zmienić ze względu na pogodę, jednakże wszyscy mniej więcej wiedzieliśmy co nas oczekuje. Kąpiele, opalanie, zwiedzanie, dobre jedzenie, czyli mocne wakacje.